Σάββατο 6 Μαΐου 2017

Aπάντηση Α.Ζορμπά σε επιστολή Κωνσταντινίδη

Η ανταλλαγή απόψεων είναι βασικό στοιχείο της Δημοκρατίας μας. Είναι κομβικό στην εξαγωγή συμπερασμάτων αρκεί να γίνεται με όρους επιχειρηματολογίας και όχι προσωποποίησης των όποιων διαφορών είτε ιδεολογικών είτε πολιτικών.
Κάποια κρίσιμα ερωτήματα που προκύπτουν διαβάζοντας το άρθρο – επιστολή του αγαπητού κ. Κωνσταντινίδη είναι τα εξής:
Άραγε για να σταθείς αλληλέγγυος στους βασανιζόμενους απόρους του δήμου μας, πρέπει πρώτα να προβείς σε πλήρη και λεπτομερή ανάλυση των αιτιών της κρίσης που περιέβαλλε την κοινωνία μας ή απλά να αναλογιστείς το ατομικό σου καθήκον, πράττοντας ότι μπορείς για να ανακουφίσεις όσο μπορείς αυτούς τους ανθρώπους?.

Θεωρείται δεδομένο ότι εξαντλείται εκεί η δράση σου, ή παράλληλα μπορείς συμμετέχεις σε αγώνες για την εξάλειψη της φτώχειας? Είναι προτιμότερο να περιμένεις την κοινωνία που εσύ ευαγγελίζεσαι, ώστε πλέον να μην χρειάζεται η δική σου συνδρομή, ή να προσπαθείς καθημερινά με μικρούς αγώνες να βοηθήσεις μέχρι να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα?
 Στα 2 χρόνια (από την Τετάρτη 3/5/2017 το απόγευμα μπήκαμεήδη στον τρίτο χρόνο) δεν βρέθηκα ποτέ στην θέση να αρνηθώ να κάνω δήλωση σε κάποιον λόγω εισοδηματικών κριτηρίων. Πρωτίστως γιατί τα δελτία τύπου που είχε εκδώσει ο Δήμος το 2015 και το 2016 όριζαν καθαρά τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις αλλά και δευτερευόντως διότι κανείς πολίτης, που έχει την οικονομική ευχέρεια, δεν προσήλθε στον χώρο προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί αυτήν την πρωτοβουλία και να καρπωθεί την δράση του Δήμου χωρίς να το δικαιούται.
Οφείλω όμως να γράψω ότι δεν αρνήθηκα να συμπληρώσω και να υποβάλλω φορολογική δήλωση σε έναν μόνο πολίτη όμορου δήμου που ήρθε με τα δικαιολογητικά απορίας του.
Για τα προηγούμενα δελτία τύπου παραθέτω και το λινκ.
Στα εν λόγω δελτία τύπου θα δείτε ότι περιγράφονται τα εισοδηματικά κριτήρια όπως επίσης, λύνεται και η απορία σας αν ενημερώθηκε κάποιος άλλος λογιστής αν θέλει να συνδράμει. Άλλωστε μέσω αυτής της ανακοίνωσης (του 2015) ανταποκρίθηκα.
Επίσης ακριβώς διότι εκδόθηκαν τα συγκεκριμένα δελτία τύπου  γνωρίζω ότι δεν ανταποκρίθηκε κανείς συνάδελφος μου που να είχε και άδεια άσκησης του εν λόγω επαγγέλματος. Ευελπιστώ όμως ότι έστω και τώρα, θα υπάρξει ανταπόκριση.
 Στην πολύ εύστοχη ερώτηση σας σχετικά με τον επιστημονικό μου σύλλογο με λύπη σας απαντώ ότι δεν έχει αναλάβει καμία τέτοια πρωτοβουλία.  Αντιστοίχως ούτε εγώ ενημέρωσα τον σύλλογο, απλά ανταποκρίθηκα στο κάλεσμα του τέως Αντιδημάρχου κ. Κουμαριανού. Άλλωστε δεν νομίζω ότι χρειάζομαι την άδεια κανενός συλλόγου ή φορέα για να πράξω αυτό που μου προστάζει το ατομικό μου καθήκον.
Είμαι σίγουρος πάντως ότι υπάρχουν συνάδελφοι μου (άλλωστε γνωρίζω αρκετούς) που υποβάλλουν φορολογικές δηλώσεις δωρεάν. Άλλωστε αυτό έπραττα και πράττω ακόμα και τώρα όλα αυτά τα χρόνια που επαγγελματικά δραστηριοποιούμαι στα λογιστικά-φοροτεχνικά. Με το κάλεσμα της Δημοτικής αρχής όμως δόθηκε η ευκαιρία να γίνει συντεταγμένα αυτή η δράση, χωρίς ο συνδημότης μου να χάνει την αξιοπρέπεια του ρωτώντας, ζητώντας ή και παρακαλώντας να του συντάξουν την φορολογική του δήλωση.
 Φοβούμενος ότι βλέποντας το δέντρο κινδυνεύουμε να χάσουμε το δάσος, οφείλω και πάλι να τονίζω τι αποκρουστικές εικόνες είδα την πρώτη χρονιά.
 Είναι τρομερά δυσάρεστο για να συμπληρώσεις την δήλωση ενός συνανθρώπου να ρωτάς που κατοικεί (για να συμπληρώσεις σωστά τα πεδία της φορολογικής δήλωσης) και να απαντούν στον δρόμο, κάτω από την τάδε γέφυρα. Τέτοιους ανθρώπους βοηθώ. Ανθρώπους που μένουν στον δρόμο, ανθρώπους που έχασαν ή χάνουν το σπίτι τους. Ανθρώπους που φεύγοντας από τον Δήμο, θα κατευθυνθούν στο συσσίτιο ή στην καλύτερη περίπτωση στο κοινωνικό παντοπωλείο ή φαρμακείο για να πάρουν κάποιες ελάχιστες προμήθειες ή φάρμακα.
 Νομίζω ότι όλοι όσοι ασχολούμαστε,έστω και ελάχιστα με τα κοινά, γνωρίζουμε τον οικονομικό στραγγαλισμό των Δήμων (πως θα μπορούσαν άλλωστε να αποτελούν την εξαίρεση όταν όλη η κοινωνία εξασθενεί) και τους  περιορισμούς σε προσωπικό που έχουν επιβάλλει οι μνημονιακές υποχρεώσεις.
Τρίτος χρόνος κ. Κωνσταντινίδη πλέον και είμαι απόλυτα σίγουρος ότι το όνομα του εθελοντή λογιστή  δεν το γνωρίζατε. Πιστέψτε με ότι μου είναι εντελώς αδιάφορο αν θα προβληθώ ή όχι. Σκοπός μου δεν είναι να αποκτήσω αναγνωρισιμότητα μέσα από την δράση μου αυτή, αλλά να βοηθήσω συνανθρώπους μου.
 Με θυματοποιείτε ως άμισθο και ανασφάλιστο εργαζόμενο.  Νομίζω ότι δεν μου αξίζει καμία θυματοποίηση.
Άλλωστε το ίδιο ισχύει σε όλους τους χώρους που άνθρωποι είτε μέσα από φορείς και συλλογικότητες είτε ατομικά, ενστερνιζόμενοι τις ανάγκες του σήμερα πραγματοποιούν δράσεις αλληλεγγύης. Άνθρωποι που μαζεύουν και μοιράζουν τρόφιμα, πολίτες που εισβάλουν στα ειρηνοδικεία και εμποδίζουν και διακόπτουν ΑΜΜΙΣΘΙ πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας σε ανθρώπους και οικογένειες με 4 και 5 παιδιά, που τα παιδιά που θα βρεθούν στον δρόμο είχαν την ατυχία να είναι γονείς τους άνθρωποι  του μεροκάματου που απολύθηκαν από την δουλειά τους ή το εργοστάσιο που δούλευαν έκλεισε χωρίς να αποζημιώσει καν τους εργαζόμενους του.
   
Προφανώς δεν μπορείτε να γνωρίζετε τις δράσεις μου ατομικά αλλά φυσικά ούτε και συλλογικά. Θα σας παρακαλούσα μην το επικαλείστε και μην προσωποποιείτε την όποια διάσταση απόψεων έχουμε.

Στην προηγούμενη επιστολή μου έγραφα για τις ιδεολογικές ταμπέλες και τους ιδεολογικούς φραγμούς. Νομίζω ότι σε τέτοιες και αντίστοιχες δράσεις μπορούν και συναντιόνται άνθρωποι από διαφορετικές ιδεολογικές αφετηρίες και  πολιτικές κατευθύνσεις.

Θεωρώντας ότι η άποψη μου και τα επιχειρήματα μου είναι ορατά,  θεωρώντας ότι διευκρίνισα πλήρως τις προθέσεις μου και την οπτική μου σε όμοια ζητήματα και δράσεις, δεν θα μπω στον πειρασμό να τοποθετηθώ εκ νέου.



Αλέξανδρος Ζορμπάς                                                                                                           

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.